Renka

Friday, October 27, 2006

dnesna mladez

tento pojem je dost casto sklonovany v kruhoch starych, starsich ludi, ale aj v slovniku ludi v strednom veku ... a dokonca aj v slovniku ani nie 30-tnikov. mnohi sa pozastavuju nad tym, aka ta dnesna mladez je, co z nej vyrastie ... priblizim len niekolko prikladov toho, co som zapocula cestou do prace alebo cestou do MI k rodicom .... budu to len utrzky

z rohovoru 2 dievcat:
-"..., ked si chcela ist domov na vikend, tak ti povedala, ze ta doma nechce vidiet! a teraz zrazu, ti chce rozkazat, ze mas ist domov?!"
"no, to hej, vtedy mi zakazala prist domov"
-"tak sa na nu vykasli a ostan na intraku. ked ta vtedy nechcela!"

smutne nie? predpokladam, ze to hovorili o matke ...

rozhovor jedneho mladeho paru vysokoskolakov (asi prvaci) o otcovi:
-"asi mi zase cosi rozkaze urobit. jemu je to jedno, ci som bol na zure alebo nie. rano vypijem silnu kavu a pojdem robit."
"to fakt?"
-"ja si ho nevazim! a ani si ho nebudem! hej, co mi on rozkaze, to musim robit. uz ma to nebavi. co on povie, to urobim, ale co ja mu poviem, tak na to kasle."

k comu to vsetko speje? mne je velmi luto tejto mladeze. nadavky su na dennom poriadku ... v autobuse, ked som zapocula cosi z rozhovoru dvoch druhakov, tretiakov chalanov, tak som si kaldla otazku "ako mozu tito dvaja spolu komunikovat?" jeden z nich namiesto kazdeho tretieho slovesa nepouzil dobre zname silne slov a ten druhy ... bez jedineho takeho slova dokazal komunikovat.

co vedie tych ludi k tomu, aby takto zili?
ved to nie je o zivote?
ale o com?
su ponizovani?
boli zneucteni! ako sa spravaju rodicia ku svojim detom?
daju im poznat, ze ich miluju?
da sa to zmenit?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home