Renka

Tuesday, June 20, 2006

misia u romov

vikend ako sa patri ... cestovanie ... bez toho by to nebolo ono ...

ako len ja som mohla povedat, ze idem do cohosi takeho, co sa vola misia ... a dokonca s romami ... no fakt ... nechapala som cestou tam ... ale zaklad spocival v tomto "zober ten vikend ako dar od Pana Boha a vedz, ze uz len tym, ze si, si pozehnanim " dobra rada nad zlato :) a dobre pozehnanie na cestu

cesta bola fajn. prestupovala som sice 2 krat, ale pohoda. milujem cestovanie. len skoda, ze som to absolvovala sama. tak som aspon pocuvala chvaly na mp3 prehravaci ...

dosla som na miesto, cestou ma stopli, takze som sa zviezla autom k prislusnemu domu a ... bolo fajn. pokec sa rozbehaval, kedze som domacu pani v zivote nevidela. ale nasli sme 3 spolocnych znamych, tak sme aspon mohli zacat nejako debatu :)

priprava na samotnu temu bola ... no ... divna ... mala som dojem, ze neviem absolutne nic, co sa bude diat. vedela som to, ze mam hrat na gitare (cvicila som doma, lebo som ju viac ako pol roka nedrzala v ruke) ... nic viac ... ale no ... romcata boli fakt slusnucke pocas programu :) horsie to bolo, ked bol dorast a deti mali ostat von ... taaaak ... na doraste som viac-menej nebola, lebo som strazila deti, aby nerusili :)

co ma na misii v mnisku nad hnilcom najviac povzbudilo? tuzba jednej dorastacky po Bohu. uplne na nej bolo zriet, ze je hladna po Bozom slove. to ma uplne sokovalo ... pocuvala, pytala sa co so spasenim, ako to vlastne je ... ze ona chce tiez mat Jezisa vo svojom srdci ... no proste ... Boh je jednoducho uzasny!

noc ... cesta do batizoviec ... potom pokec, trochu smutku, slz v ociach a tepla sprcha (prva aj posledna, totiz ... zabudli sme zapnut bojler na ohriatie vody ... ) ... dobavenie programu pre gerlachov ... a dobru noc

sobota - gerlachov

rano bolo pokojne ... deti uz stali pred miestnym uradov. nebolo ich prilis vela, ale boli velmi mile. oproti mnisku vsak nezvladnutelne ani pocas programu. vkuse sa prekrikovali, skakali do reci, ... a sem-tam pomohla zdvihnuta ruka ako znamenie pre utisenie sa.

hrala som na gitare ... aj piesne, ktore som v zivote nehrala, resp. boli v uplne inej forme. hry este sli, ale slovo ... no vyrusovali ... bolo mi to luto, ale co ma potesilo ... jeden chlapcek si pamatal, co brali pred vyse mesiacom. aky je Boh dobry ...

tak Daniela s nimi hovorila o Bozej laske :) a skutocne ... ta bola znakom celeho vikendu :)

na obed nas prichylila jedna mila rodinka a prislo ma tam navstivit aj adusiatko, tak som sa veeeeelmi potesila. od jej ukoncenia posobenia na spolocnej VS sa vidame kedy-tedy a tak sme sa tam uvideli a trochu pokecali . jupiiiii :)

poobede bol dorast :) celkom pohoda :) decka sa pytali a mna potesil ich pohlad na veci viery. ako niektore veci nemaju v kostoloch zmysel ... ze ked tak pocuvaju a sa zamyslaju, tak sa to vymyka krestanskemu chapaniu ;) potesili ma veeeeeelmi.

po doraste nasledovala sama navsteva ... romov, ecav v batizovciach, este nejaka rodinka a koooonecne sme potom sli do nasho prechodneho miestecka. "super vecera, super vecer". zopar nepochopeni, zopar vysvetleni a ale koniec koncov ... bolo fajn :) som rada, ze sme nenechali vysiet vo vzduchu veci ako domyslanie, nepochopenie, ... atd ... fakt, Boh dal milost a mohli sme tieto veci doriesit. potesili ma nocne pokecy a objatia :)

noc ... kratka ...

cesta do KE ... celkom fajn :) unavene, ale dalo sa :)

v nedelu zhromko ... o Duchu Svatom ... fajn. opat som hrala ... no tazke ... dalo sa ... ale vnimala som Boziu milost pri tom vsetkom a aj lasku ludi a ich trpezlivost ;) dakujem vsetkym.

po zhromku mensie nedorozumenia, ale opat sa da povedat, ze Boh pomohol nam vsetky tie veci vyriesit. vsak je skutocne dobry? ja mam z Neho veeeeelku radost.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home